Hart en bloedvaten ketenzorg

Vanaf 1 januari 2016 is er voor 'Hart en Bloedvaten' ook ketenzorg waar onze praktijk aan meedoet. Dit 'cardiovasculair risico management' betekent dat er gekeken wordt of de kans op een probleem met hart en bloedvaten kleiner kan worden gemaakt. Mensen die in het verleden een hartinfarct, cva/tia ('beroerte') of bijvoorbeeld een probleem met de been slagaderen hebben gehad komen hiervoor in aanmerking. Ook in aanmerking komen mensen die vanwege hoog cholesterol, hoge bloeddruk, leefstijl, bepaalde ziektes of een hoog familierisico, een grotere kans hebben op een probleem met hart of bloedvaten.

Wanneer u in aanmerking komt wordt u opgeroepen door de praktijkondersteuner of praktijk assistente. Het kan ook zijn dat de huisarts dit onderwerp met u bespreekt. Er wordt eerst informatie verzameld door middel van een vragenlijst, een gesprek, bloeddrukmeting en bloedwaardes. Daarna volgt een gesprek met meestal een advies over leefstijl en zonodig medicijnen.

Meer informatie kunt u vinden door hier te klikken.

U kunt ook een test doen om te kijken of er in uw situatie risico is op hart en vaatziekten, klik dan hier.

Bij vragen kunt u contact opnemen met de praktijk assistente.